Hur undviker jag ont i kroppen?

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Hur undviker jag ont i kroppen?

Inläggav Fetknoppan » 30 september 2010, 00:46

hej,jag genomgick en vlcd kur i början av september,bröt dock efter 8 dygn pga ont i hela kroppen. Jag hade verkligen fasat över att konstant va hungrig o godissugen men de visa sig vara en baggis mot allt de andra.Dag fyra började jag få ont i kroppen,varenda muskel o led kändes o sen blev de bara värre o värre,kändes som att ha influensa typ.Fick oxå ruskiga stickningar o domningar i händer o fötter.Sista dygnet hade jag så ont i kroppen att jag hade svårt att ta mig ur sängen.Skulle vilja ta mig igenom en kur på 2 veckor,hur slipper jag så ont i kroppen?eller e de bara nåt som hör till?
Fetknoppan

Re: Hur undviker jag ont i kroppen?

Inläggav Fredrik » 3 oktober 2010, 04:08

Jag har aldrig stött på att någon fått ont i kroppen av en VLCD-kur. Jag undrar varför du kände så :?: Vilken produkt var det du använde dig av?
Jag är ingen expert på kost eller VLCD. Jag är dock kost- och hälso-intresserad och har lärt mig en del genom att läsa - samt egna erfarenheter av VLCD/LCHF.
Användarvisningsbild
Fredrik
Site Admin

Inläggav Svullo » 25 oktober 2010, 08:30

Att få ont i samband med en VLCD-diet kan nog alla få.
Men att det skulle bero på själva dieten tror jag inte.

Gör ett nytt försök efter par veckor och se ifall samma sak händer igen.
Om du på nytt får ont igen så rekommenderar jag att du tar kontakt med sjukvården.
Svullo

Inläggav yalmaz » 16 februari 2015, 08:41

Eftersom jag inte ätit kolhydrater än så har har jag en väldigt låg nivå på glykogen i kroppen. I och med att jag börjar äta kolhydrater igen och att glykogen binder till sig vatten så får jag räkna med en viss uppgång nu.
yalmaz

Inläggav ppasban » 21 mars 2015, 13:50

Japp, enbart soppor och inget smaksatt vatten. Bara rent kranvatten, 2-3 L/dag. Har kommit till ett kritiskt stadium just nu då hjärnan försöker lura mig... Tänker omedvetet: Eftersom jag ändå inte hamnat i ketos kan det inte spela så stor roll om jag tar en knäckemacka eller för övrigt en chokladkaka. Kom på mig själv med att tänka dessa tankar och motade bort dem illa kvickt men det är så lätt att trilla dit då dessa tankar börjat gro.
imran
ppasban

Återgå till Allmänt om VLCD