Hjälp.

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Hjälp.

Inläggav Unsaidwords » 19 oktober 2010, 18:37

Hej.

Jag har lite frågor.
Jag vill gå ner i vikt snabbt. Är 162 cm lång och väger 87 kg. Jag vill komma ner till min "idealvikt" snabbt. Jag gjorde ett bmi test som sa att jag skulle väga ca 60 kg och dit ska jag.
Så jag ska äta enligt VLCD. Tänkte jag!

Fråga. Ska man BARA äta/dricka pulverdryckerna? Plus vatten. Men inget mer än det?

Vilken är bäst av alla som finns ute på marknaden tycker du, vilken skulle du rekommendera mig?

Jag har ätit naturdiets bars några gånger men då har det mest bara vart för att jag haft kort lunch och vart snabbt och enkelt med en sån. Men som sagt, jag ska bara dricka pulverdrycker?

Jag ogillar att träna, simning och promenader ibland då och då går bra men annars är jag ingen stor fantast av träning.
Går man ner i vikt fast man inte tränar så mycket? Och bara dricker pulvret?

Mjölk? Går det att dricka, jag älskar mjölk och dricker just nu ca 1 liter om dagen.

Går det att leva på detta i längden? Läste nått om att om man ska byta ut hela sin kost mot pulverdrycker så ska man kontakta läkare?! Hur är det med det?

Hoppas ni kan svara!
Senast redigerad av Unsaidwords 26 oktober 2010, 02:15, redigerad totalt 1 gång.
Unsaidwords

Re: Hjälp.

Inläggav Svullo » 25 oktober 2010, 07:56

Hej!

Ja det går bra att bara dricka pulverdryckerna,dom innehåller allt du behöver+extra vatten då.
Det finns nog inget pulver som är bättre än något annat,man går ner i vikt av allihop.

Testa dig fram vilken smak du gillar bäst,personligen tycker jag Naturdiets chokladpulver smakar illa men Nutriletts chokladpulver smakar gott men det finns dom som tycker precis tvärt om.
När det gäller färdiga drycker och bars tycker jag att Naturdiet och Allevo är godast.
Godast är faktist Naturdiets färdigblandade choklad medans deras pulverchoklad smakar apa.

Jag gjorde så att jag bara höll mig till pulverdrycker enbart i början för att komma in i det hela men nu efter några veckor så kör jag lite bars och ibland färdigblandade drycker för att få variation.

Och viktigast av allt,det går bara du har bestämt dig och verkligen vill gå ner i vikt.
Jag har snart gått ner 35 kg och det känns helt underbart.
Min motivation är på topp.

Lycka till!!!
Svullo

Inläggav Svullo » 25 oktober 2010, 08:09

Hittade lite fler frågor i din text :)

Nej,du kan tyvärr inte dricka en massa mjölk då kaloriinnehållet i en liter mjölk motsvarar hela ditt dagliga kaloriintag av vlcd-pulver.

Jag är ju ingen doktor men jag sticker ut hakan och säger JA,det går att leva på dessa pulverdieter under en längre tid.
Jag har varit på ett läkarbesök under min diet och enligt henne så fanns det inget att anmärka på.

Du behöver egentligen ingen motion i samband med denna diet men du kan tänka såhär:
Det räcker ju inte i det långa loppet med att bara äta pulver och gå ner i vikt.
Du ska ju även lyckas hålla vikten efter din pulverdiet är över och då krävs en ändring från dina tidigare kost och motionsvanor annars kommer du gå upp i vikt lika fort som du gick ned.
Svullo

Inläggav ziaal243 » 20 januari 2011, 20:03

bra jobbat svullo , jag har dock en fråga . Hamnade du i en period där du inte gick ner i vikt alls trots pulverdiet och vatten ?
om ja , vad gjorde du ?

tack
ziaal243

Återgå till Allmänt om VLCD