Följ allas viktnedgång!

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Re: Följ allas viktnedgång!

Inläggav GizmoQuack » 20 september 2012, 16:53

Såhär ser det ut för mig!

Kön: Tjej
Ålder: 20
Längd: 180 cm
Startvikt: 84,0 kg
Målvikt: 70,0 kg
VLCD-dagar: 3 dagar
Nuvarande vikt: 82,4 kg
GizmoQuack

Inläggav Enbrunett » 21 september 2012, 16:42

Kön : Tjej
Ålder : 21
Längd : 155
Startvikt : 107,7
Dagens vikt : 81,3
Målvikt : 55

1:a dagen på mitt andra försök med VLCD.
Förra gången lyckades jag gå ner 26,4 kg som ni ser. (Start 27/3 Till och med 27/7)
Nu är det nya tag som gäller efter sommar uppehållet! 21/9 - 10/12 (min födelsedag) så skall jag nå 75 kg!
Det är alltså 6,3 kg som gäller (till att börja med)!
Lycka till alla där ute!
Enbrunett

Inläggav GizmoQuack » 21 september 2012, 18:02

Oj Enbrunnet!

Hur hittar du orken? Vilken metod har du använt?
GizmoQuack

Inläggav Enbrunett » 21 september 2012, 19:48

Jag insåg att det var dags att ta tag i livet om jag inte skulle dö i fetma. Jag menar jag hade 52 kg övervikt och då är vardagen väldigt jobbig.
Min tanke var som så att : jag har aldrig försökt mig på att gå ner i vikt på riktigt allvar. Men då bestämde jag mig för att det är den först och ända chans jag kommer att ge det här. Om jag inte lyckas får det helt enkelt bli en operation. Och här är jag idag, 26 kg enklare och kan inte ens göra en operation för mitt BMI ligger alldeles för lågt för det. Men... det är många kg kvar!

Från början ställde jag mig in på att jag skulle enbart äta pulver i 3 veckor sen trappa mig ur det. 2-3 påsar om dagen (jobbar oregelbundna arbetstider)
Vecka fyra ersätta jag en påse pulver med 2 knäckebröd till frukost (med mjukost) och fortsatte med de andra två påsarna till "lunch" och "middag" alternativt 2 knäckebröd och 1 påse med pulver (pga arbetstiderna igen). Så höll jag på så i ytterliggare 3 veckor. Efter den perioden började jag att äta 2 "riktiga" mål om dagen, på riktigt! 2 knäckebröd till frukost och till kvällsmat 1 port havregrynsgröt med 1 msk lågkalori hallonsylt och 1 dl lättmjölk. Sen lät jag det gå tre veckor till på det. När den verkliga utmaningen kom då jag skulle ha ersatt alla mål från pulver. Det var svårt, men jag åt samma sak till frukost som till kvällsmat som jag skrev ovan. Men åt en middag med låga kalorier.
Jag motionerade inget vidare mer en någon promenad då och då, (ca 1-2 gång i veckan). Jag har kommit fram till att det var mitt största problem..

Jag blandade väldigt många olika märken såsom, Allevo, Cambrige, Modifast, Naturdiet och Nutrilett. Har kvar mycket hemma och därför sätter jag igång nu igen efter sommaren. Har stått still/gått ner några få kg under sommaren men har har fastnat väldigt. Så denna gången är tanken att jag skall köra rent av pulver i tre veckor och har lagt in träning med nu, så det blir simmning ca 3 gånger i veckan + vattengympa en 1 gång i veckan! Sen blir det nertrappning igen som förra gången!
Enbrunett

Inläggav GizmoQuack » 21 september 2012, 23:02

Hej EnBrunett!

Jag är verkligen imponerad av din envishet och din motivation! Verkligen inspirerande!
Men var gjorde du när/om du kände sug för mer mat eller onyttigheter? Hur lyckades du stoppa dina begär?
Själv har jag nästintill ingen självdisiplin och ger oftast/alltid in för mina begär om det finns möjlighet till det.

Hur gör man? :?
GizmoQuack

Inläggav terjej » 25 september 2012, 06:04

Började i Fredags 21/9

Kön : Man
Ålder : 43
Längd : 175
Startvikt : 116.9
Vikt efter väger mig den 28/9
Målvikt : 80-85
terjej

Inläggav Timmy » 25 september 2012, 20:04

Hallå alla med och utan kämparglöd!

Jag är sprillans ny här och ordentlig nybörjare inom VLCD, jag började den 16 september med den. Jo av någon underlig anledning började jag faktist på en söndag :?

Kön : Man
Ålder : 20-30
Längd : 178
Startvikt : 135
Dagens vikt: 128.5
Målvikt : under hundra vore fint, sen får vi se.

Jag kör för tillfället stenhårt på Quick Diet Complete och ibland unnar jag mig en ersättningsbar som håller motivationen uppe men jag har aldrig stigit över 800kcal per dag och har ingen tanke på att göra det heller.

Jag har även valt att föra dagbok över det, online, blogg som det kallas ;) och ni finner mig på thelifeandtimesoftimmy@wordpress.com med minst en daglig uppdatering om dagen samt funderingar om VLCD så titta gärna in, det vore kul :)
Följ mig och mitt försök till VLCD på thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com
Timmy

Föregående

Återgå till Allmänt om VLCD