Träning och VLCD...

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Träning och VLCD...

Inläggav sandiz2011 » 31 januari 2011, 13:40

Startar idag och ska till att börja med köra under 2-4 veckor och hoppas jag lyckas hålla motivationen uppe. Känns bra att skriva lite här under tiden då det fungerar lite som en självkontroll. Tränar en del och har inte kört på sådan diet samtidigt förut men läst en del och tror att det kommer fungera bra under en kortare tid. Tror att en sådan diet kan få bort lite av sötsuget också, hoppas.
I alla fall är utgångsläget som följer;
Längd 174
Vikt 79,3
Mål; under 70:)
Tränar styrketräning 2ggr ben/2ggr överkropp/vecka, samt går en del promenader och ibland en cykeltur om det går.
Kommer köra nästan ren kurs-dvs 3 påsar om dagen, sen kommer jag efter träning dricka proteindrink som innehåller ca 150 kal, samt ha mjölk i kaffet, någon gång då och då dricka diet coke-om det krävs, samt lite morötter om jag klättrar på väggarna :mrgreen: ...så får se vart detta slutar.
sandiz2011

Re: Träning och VLCD...

Inläggav Fredrik » 31 januari 2011, 19:41

Låter inte alls dumt! Kör hårt och håll oss uppdaterade! :)
Jag är ingen expert på kost eller VLCD. Jag är dock kost- och hälso-intresserad och har lärt mig en del genom att läsa - samt egna erfarenheter av VLCD/LCHF.
Användarvisningsbild
Fredrik
Site Admin

Inläggav sandiz2011 » 2 februari 2011, 10:36

Tack Fredrik:),
Så då har det gått ngr dagar, har inte fullt ut kört så strikt som jag ville, utan har fått lägga in två riktiga mål under tiden, då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt. Det känns bättre att trappa ner än att chocka kroppen för mycket så att man helt slutar för att det är jobbigt, ändock är ju kaloriintaget med träning inte speciellt stort och överstiger nog aldrig 1000 kal, en optimal dag som jag småningom kommer till, kommer se ut ungefär så här när jag fått mer rutin på det;
Morgon: Kaffe m mjölk+shake 160 kal
Träning
Lunch: Proteinshake 115 kal med vatten el 175 m mjölk
Eftermiddag: Kaffe m mjölk+morot 60-70 kal
Eftermiddag: Shake
Kväll: Shake
Så lycka till allihopa med vad ni har för er, nu ska jag gå till gymmet och köra ben..har fortfarande lite träningsvärk sen måndags så det kommer kännas idag:). Sen är det bara ett träningspass kvar för veckan, fredag blir det promenad el cykel.
sandiz2011

Inläggav Casall » 21 mars 2011, 13:27

Hej Sandiz & Fredrik!
Jag är också ny på VLCD och inne på min andra dag. Jag kör hårt med iTrimsprodukter och undrar om mellanmjölk i kaffet spelar roll? Kan det påverka ketos eller min diet på något sätt? Överallt läser jag minimjölk kopplat till VLCD..

Tack för svar & lycka till Sandiz!
Casall

Inläggav iiqjohnwick » 20 maj 2015, 07:55

utan har fått lägga in två riktiga mål under tiden, då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt. Det känns bättre att trappa ner än att chocka

Senast redigerad av iiqjohnwick 7 december 2015, 08:47, redigerad totalt 2 gånger.
iiqjohnwick

Inläggav helengee25 » 7 december 2015, 05:17

då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt.
helengee25

Återgå till Allmänt om VLCD