Sida 1 av 1

Träning och VLCD...

InläggPostat: 31 januari 2011, 13:40
av sandiz2011
Startar idag och ska till att börja med köra under 2-4 veckor och hoppas jag lyckas hålla motivationen uppe. Känns bra att skriva lite här under tiden då det fungerar lite som en självkontroll. Tränar en del och har inte kört på sådan diet samtidigt förut men läst en del och tror att det kommer fungera bra under en kortare tid. Tror att en sådan diet kan få bort lite av sötsuget också, hoppas.
I alla fall är utgångsläget som följer;
Längd 174
Vikt 79,3
Mål; under 70:)
Tränar styrketräning 2ggr ben/2ggr överkropp/vecka, samt går en del promenader och ibland en cykeltur om det går.
Kommer köra nästan ren kurs-dvs 3 påsar om dagen, sen kommer jag efter träning dricka proteindrink som innehåller ca 150 kal, samt ha mjölk i kaffet, någon gång då och då dricka diet coke-om det krävs, samt lite morötter om jag klättrar på väggarna :mrgreen: ...så får se vart detta slutar.

Re: Träning och VLCD...

InläggPostat: 31 januari 2011, 19:41
av Fredrik
Låter inte alls dumt! Kör hårt och håll oss uppdaterade! :)

Re: Träning och VLCD...

InläggPostat: 2 februari 2011, 10:36
av sandiz2011
Tack Fredrik:),
Så då har det gått ngr dagar, har inte fullt ut kört så strikt som jag ville, utan har fått lägga in två riktiga mål under tiden, då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt. Det känns bättre att trappa ner än att chocka kroppen för mycket så att man helt slutar för att det är jobbigt, ändock är ju kaloriintaget med träning inte speciellt stort och överstiger nog aldrig 1000 kal, en optimal dag som jag småningom kommer till, kommer se ut ungefär så här när jag fått mer rutin på det;
Morgon: Kaffe m mjölk+shake 160 kal
Träning
Lunch: Proteinshake 115 kal med vatten el 175 m mjölk
Eftermiddag: Kaffe m mjölk+morot 60-70 kal
Eftermiddag: Shake
Kväll: Shake
Så lycka till allihopa med vad ni har för er, nu ska jag gå till gymmet och köra ben..har fortfarande lite träningsvärk sen måndags så det kommer kännas idag:). Sen är det bara ett träningspass kvar för veckan, fredag blir det promenad el cykel.

Re: Träning och VLCD...

InläggPostat: 21 mars 2011, 13:27
av Casall
Hej Sandiz & Fredrik!
Jag är också ny på VLCD och inne på min andra dag. Jag kör hårt med iTrimsprodukter och undrar om mellanmjölk i kaffet spelar roll? Kan det påverka ketos eller min diet på något sätt? Överallt läser jag minimjölk kopplat till VLCD..

Tack för svar & lycka till Sandiz!

Re: Träning och VLCD...

InläggPostat: 20 maj 2015, 07:55
av iiqjohnwick
utan har fått lägga in två riktiga mål under tiden, då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt. Det känns bättre att trappa ner än att chocka


___________________

Re: Träning och VLCD...

InläggPostat: 7 december 2015, 05:17
av helengee25
då det behövs pga trötthet och för att jag vill kunna träna ordentligt.