En tjockis VLCD [Dagbok]

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

En tjockis VLCD [Dagbok]

Inläggav SmartNSexy » 13 mars 2011, 13:51

Hej allesammans!

Mitt namn är Johan, jag är 24 år gammal och kommer ifrån Göteborg.
För ett par år sedan så var jag relativt vältränad, jag tränade åtminstone 4 gånger i veckan och tänkte på vad jag stoppade i mig, dessutom drack jag alkohol 1-2 gånger per år (Vilket jag fortfarande gör)

Nu har vikten skenat iväg för mycket och jag har bestämt mig för att köra en VLCD diet under 2-4 veckor beroende på hur kroppen reagerar.
Jag är hittills inne på min 3:e dag och hungerkänslorna börjar försvinna mer och mer.

Lite fakta om mig själv

Längd: 186
Vikt: 97
Kön: Man

Bröst: 104 cm
Midja: 104 cm
Lår: 64 cm
Hals: 44 cm
Vader: 39 cm
Överarm: 33 cm
Höft/buk: 99 cm

Då kör vi

Dag 1

Jag vaknade runt 09:00 och tog min första påse, morgonen och förmiddagen gick förvånansvärt bra, eftersom att jag i normala fall inte ens äter före lunch så har kroppen vant sig vid att inte få i sig någon näring dom första morgontimmarna.
Dagen gick och hungern ökade, efter att jag hade druckit min sista portion runt 21:00 så kände jag mig extremt hängig, energin började sina och jag orkade knappt hålla mig vaken.
Detta kan mycket väl berott på att att jag haft en lång arbetsvecka med..

Men hur som helst så hällde jag i mig ett par glas vatten och gick till sängs någonstans mellan 22:30 och 24:00.

Dag 2
Ja var ska man börja? Jag vaknade relativt tidigt och det kändes som om någon hade slagit en stekpanna i huvudet på mig medan jag låg och sov, riktigt betongkeps huvudvärk.
Jag gick upp ur sängen och tog min drink, hällde i mig mängder av vatten och tog en huvudvärkstablett.

Min första tanke var "Jag har ju druckit minst 2 liter? på förpackningen stod det rekommenderat 1½ liter"
Men efter några snabba sökningar på Internet så förstod jag på folk att man skulle dricka betydligt mer än så för att få bort huvudvärken.

Dagen gick och huvudvärken försvann helt och hållet, hunger känslorna var ungefär som dagen tidigare. Jag känner att jag inte har den energin jag brukar, framförallt så känns det i benen när jag reser mig upp.

Dagen har varit hektiskt men rolig, jag känner att jag har en väldig överenergi, inte i kroppen utan mer psykiskt? Nu ska jag sätta mig och njuta av Lördagseftermiddagen.

Dag 3

Igår kväll hade jag förvånansvärt väldigt mycket energi, jag har tidigare ätit lyckopiller som gjort mig väldigt trött och hängig.
Men igår kväll kunde jag helt enkelt inte sitta still, så jag bestämde mig för att gå ut och jogga.
Med ett lågt självförtroende och väldigt låga förväntningar så knyter jag skorna och ger mig ut.
När jag kommer tillbaka och tar upp Iphonen ur min ficka så får jag se mot min förmodan att det gick väldigt bra med tanke på min fysik.
Jag joggade iaf 9km utan stopp med en hastighet på 7minuter per Km.
Direkt när jag kom hem så hällde jag i mig den sista drinken för dagen, tog en dusch och la mig och sov.

Imorse när jag vaknade så kände jag mig helt utmattad, jag orkade knappt resa mig ur sängen, energin var på noll och vaderna värkte.
Huvudvärken är äntligen borta! Men hungern finns kvar till viss mån.
SmartNSexy

Re: En tjockis VLCD [Dagbok]

Inläggav SmartNSexy » 14 mars 2011, 14:57

Dag 4

Dagarna går långsamt, men hungern har avtagit mer och mer.
Den senaste tiden så känner jag inget som helst hunger förens 20 minuter innan måltid och strax innan det är dags att sova.

Vad som gör mig lite fundersam dock är att jag tror fortfarande inte jag kommit in i Ketos, visserligen så har hungern försvunnit, enegin blivit bättre & sömnen har förbättrats. Men jag har inte känt några som helst tecken på Acetonsmak i munnen som folk beskriver.
Visst smakar munnen apa, stackars min flickvän säger jag bara
Idag tänkte jag lägga en beställning på Apotekets hemsida på ett paket Ketodiastix (Produkt som visar om du kommit in i Ketos eller ej)

Jag fick sent igår kväll ett PM med en förfrågan om jag inte kunde skriva ut min vikt & mina mått dagligen.
Hade jag vetat så hade jag gladligen skrivit ut det, men jag har bestämt mig för att varken ställa mig på vågen eller plocka fram måttbandet den närmaste veckan åtminstone.
Men så fort jag vet själv så lovar jag att posta allt vid intresse.

Det blev en liten löprunda igår kväll med, visserligen bara 6 km, men det var fuktigt ute och bra med syre i luften så det gick bra ändå.
Det som hindrade mig ifrån att fortsätta var den enorma träningsvärken jag hade i vaderna sedan dagen innan

Nu ska jag hälla i mig dagens tredje shake & kolla nätet efter en passande motionscykel till våren 2011!
SmartNSexy

Återgå till Allmänt om VLCD