Ny chans på VLCD

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Ny chans på VLCD

Inläggav Nallebjörnen » 29 mars 2011, 08:35

Hej alla där ute!

Har startat min VLCD kur för ganska precis en vecka sedan, -5kg än så länge :)

Kör Nutrilett Choklad som huvudsaklig näring, men har även börjat laga mat som jag portionerar upp i matlådor med drygt 100kcal i varje låda. kan skriva upp lite recept i ett nytt inlägg senare. men måltiderna är riktigt goda och mättande (dessutom inga lightprodukter utan så rent och naturligt som möjligt)

Men lite bakgrundsinformation eftersom jag skrev ny chans på VLCD..

Har tidigare kört VLCD då jag hade en vadslagning på mitt nya jobb, rasade drygt 30kg på tre månader den gången 119kg-79kg. Sista kilona var vatten eftersom jag inte drack på 1,5 dygn och inte åt på 2,5-3 dygn. Nåväl jag vann vadslagningen och gick sedan upp enligt beräknat 10kg då vattnet behövde komma tillbaka till kroppen och jag själv ansåg att jag blivit för mager. 90kg kändes som en bra vikt även om jag var överviktig enl BMI (181cm = BMI 27,5).

Målvikten klarade jag i December och höll faktiskt vikten utan problem ända till Juni då jag gjorde slut med min dåvarande sambo. Tråkigt sedan att laga mat själv och dessutom kom sommaren och singelfestande :/..

Har efter det kört lite blandade dieter men nu fyra år senare är jag uppe igen på samma vikt som tidigare 119kg.. men nu jävlar i mig ska jag ner igen och denna gång inte göra slut med min nuvarande sambo ;)
Nallebjörnen

Re: Ny chans på VLCD

Inläggav Kicki-A » 11 april 2011, 06:34

Hej!

Kul att läsa lite om din bakgrund :) Du fixar säkert detta galant igen!!
Man lär sig av sina misstag, och när sådana saker händer i livet så är det svårt att
styra alla gånger ;)
Nu har du säkert en bra sambo som finns där för dig! Och du kan njuta av dina framgångar :D

Skriv gärna om dina recept! vore kul :D
Kicki-A

Re: Ny chans på VLCD

Inläggav Nallebjörnen » 11 april 2011, 11:25

Tack så mycket :) Jo är övertygad om att jag kommer gå ner till min målvikt när jag hitintills tappat 9kg :P.. går bara lättare och lättare :)

Skriver ett nytt inlägg med tips på recept :)
Nallebjörnen

Återgå till Allmänt om VLCD