Kicki-A på väg mot gottliv

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Kicki-A på väg mot gottliv

Inläggav Kicki-A » 6 april 2011, 09:34

Hej!

Nu börjar jag!! påvägen tillbaka till skön vikt och gott mående :D

Skall dokumentera mina steg på vägen här, både med och motgångar.

Hoppas resan blir bra!! och återkommer med mina mål och mått i nästa inlägg.
Kul med ett sånt bra ställe för pepp och råd och tips för att underlätta i svårare stunder.

Ha det gott!!
Kicki-A

Re: Kicki-A på väg mot gottliv

Inläggav Kicki-A » 7 april 2011, 05:09

Gomorgon!!

Hmm nu inne på 4 dagens morgon, och kanske känns det faktiskt lite bättre !! :)

Lite lagom mör har jag varit och hungerkänslorna har kurrat förbi ibland men det har varit övergående och hanterbart.

De dagliga promenaderna har känts helt ok, men att komma igång med styrketräningen har känts som det får vänta några dagar. Men det skall bli gött när orken räcker till det med.
Pga. min whiplashskada så är det ju något jag verkligen måste prioritera för att bibehålla rörligheten.
Och inte så dumt med en kropp som är lite fast och orkar något :)

Min startvikt: 77 kg
Målvikt: 55 kg
Midja: 87 cm
Lår: 64 cm
Delmål 1: vid 68 kg ska jag börja äta fast protein på helgerna som ett litet mål mat.
Del mål 2: vid 65 kg ska jag börja jogga (vet inte ännu när tidpunkten för det skulle kunna vara)
Delmål 3: vid 60 kg ska jag köpa mig en Vit softshell jacka :D

Fast besluten om att detta ska gå bra, men säkert inte utan gupp på vägen :o . Ser med spänning på vad måndags vägningen och mätningen ger!!

Ha det gott där ute och lycka till alla med era mål :D
Kicki-A

Inläggav Nallebjörnen » 7 april 2011, 07:20

Önskar dig lycka till och måste säga att du verkar ha bra mål! Det där med joggingen kommer komma av sig själv när energin av att gå på VLCD kommer :D
Nallebjörnen

Inläggav Kicki-A » 8 april 2011, 03:25

Ja jag längtar verkligen, älskar att vara ute och springa :D Och samma med styrketräningen den gör gott både för kropp och själ!

Håller just nu på att promenera allt längre sträckor för att vänja benhinnor senor och ligament.

Och givetvis för att få igång förbränningen :) Mår ju så mycket bättre när man är aktiv, och inte kul att känna sig som en klump :)
Kicki-A

Inläggav Kicki-A » 8 april 2011, 22:41

Okidoki!
Fredag kväll, lite trist att inte kunna äta något ihop med familjen.... men det kommer ju till den tiden med.
Veckan har gått rätt ok, ont i huvudet lite lagom tills idag. Men något piggare känner jag väl mig.

Har trots trist väder tagit mina 2 promenader om dagen, och det har varit bara skönt :)
Börjar bli sugen på att det skall bli måndag och jag kan se vad denna vecka gett för resultat.

Lite kämpigt med jobbarkompisarnas roliga kommentarer och försök att kolla om karaktären finns och håller ;) Med fredagens försök: på fika bordet fanns Dammsugare, Arraksbollar och 2 olika sorters bullar....Men det får man bjuda på.

Jag är ju fast besluten om detta och har bara mina mål framför ögonen, även om jag förstås vet att det kan bli tufft ibland. Men så är jag oxå tjurig som en röd gris ;)
Kicki-A

Inläggav Kicki-A » 11 april 2011, 03:39

Hej!!

Min första vägning och mätning!! så spännande det var att kolla på vad vågen sa
och måttbandet!
Resultatet gav mersmak och pepp :D

Promenaderna känns allt skönare och ketosen gör sitt ;) pigg och glad!
Känner att suget efter att börja med löpningen blir större,men ska försöka hålla mig till mina promenader tills vågen visat närmare 65 kg iaf. Vill förbereda kroppen ordentligt för att slippa skador så det hela går i stöpet.
Jag tar härliga långa promenader och cykelturer så länge. Och smyger i gång med lätt styrketräning.
Det är så skönt att ha hittat ork och motivation igen och det känns bara så himla gött :D :D :D

Startvikt: 77 kg
1:a vägning: 72,5 kg -4,5 kg
Midja: 87cm/81 cm -6
Lår: 64cm/61cm -3
Överarm: (första mätning) 32cm
Målvikt: 55 kg
Kicki-A

Inläggav Knobbas » 12 april 2011, 07:17

Grattis till dina fina resultat!
Bra jobbat! :D

En fråga, vilket dygn upplevde du att orken och energin kom tillbaka?
Efter en vecka så saknar jag mitt gamla vanliga pigga jag...

/ En trött och hungrig Knobbas
Knobbas

Inläggav Kicki-A » 13 april 2011, 04:48

Hej Knobbas!!

Jag började att känna av mer energi och känna mig piggare efter ca 5 dygn. Mest tror jag efter jag fått komma ut och ta mina promenader och solen och värmen gjorde säkert sitt oxå :D

Har fortfarande knorr i magen ibland men jag tycker det är hanterbart, tänker på den sköna känslan att dra på mig mina vanliga ( och flera nummer mindre )jeans när det är kämpigt!! Då känner jag kämpa lusten igen. ( kan få tänka den tanken flera ggr om dagen) ;)

Men efter resultaten, viktminskningen och att jag känner mig piggare så känns målet lättare och kämpar glöden växer :)

Du hade ju oxå toppen fina resultat, luta dig på dem och stärk dig :D och känn in känslan när du nått ditt mål, när det känns trögt.Och var ute i vårluften och ta gärna flera korta promenader och vila när du behöver så hoppas jag du hittar energin igen :)

Lycka till och berätta gärna hur det går!!! håller alla tummar för att ketos energin fyller dig snabbt så du kan må gott :D
Kicki-A

Inläggav Kicki-A » 14 april 2011, 06:49

I dag torsdag morgon, inne på andra veckan! Känns rätt ok tror att jag kan hålla mig till mina
bestämda mål.
Motionen börjar kännas skön, även om det inte försvunnit så många kilon så känner jag mig lättare.
Kanske har jag inte jätte stor kraft till intensiva konditionspass men väl till lågintensiva och känslan av att ha kommit igång är skön! :lol:

I helgen blir det en skogvandring med elda och övernattning i skogen, härligt. Och spännande hur det funkar med påsmat. ;)
Det som färgar det negativa är att jag drömmer om matsmakerna, men tack och lov är det goda fräscha maträtter med kött och grönsaker och hetta som lockar mest.Sånt som jag har tänkt mig äta sen.
Så nu med fullfart mot nya mål och energi att kämpa för ett Gott Liv :D
Kicki-A

Inläggav Knobbas » 16 april 2011, 06:36

Tack för ditt svar!

Nu känner jag mig mycket piggare och gladare igen. Skönt! :D
Är inte alls lika hungrig längre heller. Men kan fortfarande vara sugen på mat.
Tänkte försöka mig på minst en vecka till med bara pulver efter denna.
Ska bli kul att se vad det blir för resultat den här veckan. Har vägt mig nån gång och det verkar som jag inte går ner lika mycket nu, men det får man väl räkna med.

Några av mina vänner har noterat att jag ser smalare ut, speciellt i ansikte och över axlarna och bröst. Alltid kul att höra.
Tycker även att mina extrabröst ( Du vet den där bulan mellan bh-axelbandet och armhålan ) har blivit mindre.

Låter skönt med en helg i skogen! :D
Lycka till!
Knobbas

Nästa

Återgå till Allmänt om VLCD