Kicki-A på väg mot gottliv

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Re: Kicki-A på väg mot gottliv

Inläggav MsM » 13 juni 2011, 14:12

Kicki du gjorde det! Grattis :)

Å grattis till den fina viktnedgången. Jag har halkat av banan helt. Ska ta tag i det på nytt. Men kommer ingen vart när jag startar upp. Vikten står bara och stampar och min motivation uteblir. :(

Motionen är jag igång med igen i alla fall om man ska något positivt :)

Hälsningar M
MsM

Inläggav Kicki-A » 13 juni 2011, 17:52

Hejsan MsM!!

Du har ju det bästa, funkar motionen så mår ju kroppen bättre iaf ;) Fortsätt att kämpa!! du har gett mig så
mycket inspiration och det är så kul att läsa dina inlägg :D

Jag har ju passerat 27 års åldern sisådär en 17 ggr så då får man kämpa extra tror jag.... iaf jag ;) :D

Jag hoppas på att du har ork och lite jäklar anamma så Plötsligt händer det...vågen pekar neråt :D

Skriv och berätta hur det går, själv står jag still jag oxå men jag kämpar vidare! ska på't nu igen med ett fast
mål om dagen och lite påsar. Får se hur det går :)

Hälsningar Kicki-A
Kicki-A

Inläggav Knobbas » 13 juni 2011, 22:49

Grymt jobbat Kicki!

Känner mig lite lat när jag läser om hur hurtiga vissa är! :)
Har lagt viktnedgången lite halvt på is nu under sommaren. Försöker tänka på vad jag äter, men samtidigt unnar jag mig både alkohol och god mat.
Vågen fortsätter att visa mindre och mindre kilon. Det gillar vi! :)
Mindre än 2 kilo från det ursprungliga målet nu, men känner nog att jag vill ha bort ett gäng kilon till. Men som sagt så är det höstens projekt.
Kommer dock att titta in här lite då och då, se hur det går för er andra kämpar!

Kämpa vidare, du är jätteduktig!
Knobbas

Inläggav MsM » 16 juni 2011, 07:14

Hej!

Tack för dina vänliga ord Kicki-A. Du är en enorm inspiration för mig också. Så även Knobbas. Ni två har lyckats otroligt bra när jag följt er och jag gläds med er. Fler duktiga har ju tillkommit som också inspirerar.

Denna vecka har det faktiskt gått ganska bra så här långt. Idag ska jag dock på en konferens igen så allt är inte valbart men man kan ta det bästa av det som finns. Jag ger inte upp men ibland känns det hopplöst. Är i alla fall igång ordentligt med motionen igen vilket är riktigt skönt. Jag behöver det verkligen. Jag har inte många hekto kvar till första delmålet som jag trodde jag skulle nått för längesedan. Ska bli spännande och se om jag klarar det till nästa vägning. Hoppas det börjar rulla på igen nu.

Hälsningar M
MsM

Inläggav Kicki-A » 24 juni 2011, 06:03

Hej och trevlig midsommar!!

En liten vikt och mät kurva så här till midsommar ;)

Startvikt:77 kg
Vikt:77, 71,5, 70, 70, 68, 66, 64, -13 kg
Midja:87, 81, 79, 77, 77, 76, 75, 75, 72, -15cm
Lår:64, 64, 61, 59,5 56, 55, 55, 54, -10cm
Ö arm: -,33, 32, 31, 30, 30, 30, 29, -4cm

Har alltså lyckas bli av med 13 kg i vikt och 29 cm på olika ställen.

Har fortfarande en hel del kg kvar att bli av med till mitt mål, men jag mår redan mycket bättre :D
Har kommit igång bra med motionen. Igår sprang jag min första mil runda och 15 mil på cykel klarade jag oxå :)
Har väl tack vare träningen bytt en del till muskler, men jag har också hittat en kost hållning som känns ok för en livslång
hållning.
Äter bra (tycker jag :o ) för att orka träna och vikten verkar sakta men säkert minska.

Ibland blir det någon "påse" till frukost eller lunch. Oftast lågt Gi-baserade mål. När det för jobbets skull infinner sig
mat som är svår att välja så får det vara ok. Eftersom jag annars håller mig till det jag vill äta.

Alkoholen så här års är ju inte så lätt.... ;) En kall eller ett glas vin till grillen :) men när jag tränar så är det lättare att låta bli. Och det får bli mer sällan och när det ändå blir, ja då får det bli utan ångest :D

Ha en riktigt härlig Midsommar alla!!!

Kicki-A
Kicki-A

Inläggav Jani » 22 juli 2011, 13:13

Wow! Nu blev jag inspirerad och riktigt peppad!I morgon så gäller det för mig och jag har verkligen bestämt mig att nu gäller det!
Jani

Föregående

Återgå till Allmänt om VLCD