ITRIM

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

ITRIM

Inläggav jagitrim » 17 april 2011, 20:00

Hejsan
Jag har precis blivit medlem på Itrim i Stockholm (solna). Jag är inne på min andra vecka nu (startade torsdag 7april). Jag har guldmedlemskap vilket betyder den (dyraste) nivån där man får mest individuell coachning. Jag ska gå ner lite drygt 30kg (till att börja med) och har börjat med VLCD och ska gå på det i 12 veckor.
Jag undrar om det är fler som går på detta, så kanske vi kan utbyta erfarenheter, stöttning och besvara varandras frågor.
jag har även en blogg: www.jagitrim.blogspot.com

/jagitrim
jagitrim

Re: ITRIM

Inläggav MsM » 26 april 2011, 18:24

ITRIM ska vara bra har jag hört. Inte testat dem själv då deras träning (cirkelgym) även finns där jag tränar i vanliga fall.

Hur tycker du att det fungerat?

Hälsningar M
MsM

Inläggav jagitrim » 30 april 2011, 18:05

Det går bra :D Visst längtar man efter mat och jag kan bli smått knasig att bara sitta och titta på när min man moffar i sig en räktårta om vi går ut och äter lunch. Men det är inga problem med hunger eller så. bara längtar efter vissa maträtter. Men med tanke på hur mycket jag vill gå ner i vikt så är det helt klart värt det. Jag tänker att jag kommer att kunna äta vad som helst, men inte nu (och inte allt på en gång ;) ) Det är ju ändå bara under en begränsad tid. Jag har nu gått tre veckor på VLCD och gått ner 8kg. Nu ska jag fortsätta på LCD (800kcal/dag) i ytterligare nio veckor. Just de här första dagarna på LCD känns det svårt att få i sig alla kalorier. Det är ju ingen skillnad i upplevelse, så det känns så onödigt att då ta ett "extra mål" eller en shake som innehåller "mer" när jag bara vill gå ner i vikt. Men jag försöker tänka att itrim lagt upp ett program som de vet fungerar och lita på det.

jobbigast är det att åka hem till folk på typ "middag" och sedan sitta och tacka nej till all mat! Men hittills har alla i min omgivning varit väldigt stöttande och förstående.
jagitrim

Inläggav MsM » 1 maj 2011, 07:34

Grattis till din fina viktnedgång!
Jag tror också på ITRIMs program och det handlar ju om att ha en säker viktnedgång som man sedan ska kunna behålla.

Lycka till i fortsättningen!

Hälsningar M
MsM

Återgå till Allmänt om VLCD