Ny med VLCD

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Ny med VLCD

Inläggav immi » 26 april 2011, 09:14

Jag är 47 och har sista året gått upp ca 20kg, väger nu 106!!!! Till min fasa! Mycket har berott på depression o ångest över en separation, vilket gjort att pizza o snabbmat plus en hel del alkohol har stått på min mat o dryckeslista. Men nu har jag fått nog! Ska försöka ta tillbaka mitt liv igen och tänker börja med vikten för jag känner mig otroligt ful, klumpig o allmänt osmaklig (i mina ögon). Nu undrar jag hur det har gått för er andra som börjat med VLCD diet. Hjälper det? Och måste jag träna i samband med dieten? Orkar knappt damsuga längre :cry: Svara gärna så jag får veta hur ni andra bär er åt och hur det går för er...
immi

Re: Ny med VLCD

Inläggav minnie81 » 26 april 2011, 09:45

hej! jag har också börjat(igen) med vlcd diet.. vågen har nu stannat på 101 kg och ångesten är stor måste jag säga!!!! Innan jul så körde jag med detta och då gick jag ner ca 2-3 kg/vecka. då "åt" jag påsmat och sallad och försökte gå ut iallafall en halvtimma varje dag. men efter jul hade jag ju gått upp igen. MEN det verkar ju som det fungerar när man ger sej den på det :) . jobbigt är det som tusan i början för jag har ett väldigt socker sug och det är det jobbigaste för mej i början. sen all skräpmat och allt som man ätit bidrar ju med. jag har iof varit gravid nu två ggr precis efter varandra men känner att det är inget att skylla på längre precis. minsta är ju 6 månader nu. så för mej har strikt diet,inget efter kl 18 och att gå ut och gå fungerat. önskar dej stort lycka till och hoppas att detta fungerar för dej!!!
minnie81

Re: Ny med VLCD

Inläggav MsM » 26 april 2011, 17:57

Hej,
jag har också dragit igång igen nu under helgen som gick. Tidigare gånger har det gått bra men periodvis ska det erkännas att det varit lite trassligt om det varit mycket sociala aktiviteter som innehålligt mat etc. Men det går om man planerar!

Det jag gillar med dieten är att man ser snabba resultat som pushar igång en men också att man känner sig mindre speciellt över mage redan efter ett par tre dagar. Så både våg och huvud får sitt :D

Vad gäller motion så säger ja! Det behöver alla i sin vardag. Dock ska du inte jaga ut i motionsspåret eller liknande det första du gör. Om du är i så fysisk dålig form att du inte orkar dammsuga så börja med korta promenader och utöka dem sakta. Är det psykisk ork som saknas gäller samma sak. Små små mål till att börja med.

Ska bli kul och inspirerande att följa dig!

Hälsningar M
MsM

Återgå till Allmänt om VLCD