TFS tråd till ett lättare liv

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

TFS tråd till ett lättare liv

Inläggav TFS » 2 maj 2011, 19:40

Hej, Nu är det dags för mig :) Jag har tjuvläst här på VLCD ett tag men ska nu försöka mig på det här. Nu är det 8 veckor till nästa stora sociala händelse så det borde inte vara så många frestelser.
170 cm lång
Kvinna
Startvikt 77,7 (morgonvikt)
Målvikt 65
Jag har Nutrilett choklad och tänker köra så gott som ren kur. Ev. något ägg efter träning för att öka på proteinmängden. Det svåraste för mig är när barnen är gnälliga och tjatar. Då längtar jag efter att stoppa något i munnen men det är ju en mental grej.
TFS

Re: TFS tråd till ett lättare liv

Inläggav MsM » 2 maj 2011, 20:42

Hej TFS!

Och välkommen! Tror det kommer gå utmärkt. I och med att man får och känner effekt direkt så blir man mer taggad.

Ska bli kul och läsa om dina framsteg!

Hälsningar M
MsM

Inläggav Knobbas » 3 maj 2011, 07:13

Hej och välkommen i gänget!

Självklart är det en mental grej. Ställ bara in dig på att du klarar detta och att du är bäst! ;)

Sätt upp något bra delmål, när du nått detta unnar du dig något speciellt.
Behöver inte vara något dyrt eller jättelyxigt. Men en liten belöning sitter ju aldrig fel.

Lycka till och kör hårt! / Knobbas
Knobbas

Inläggav Kicki-A » 3 maj 2011, 21:11

Hej och välkommen får jag oxå önska dig!!

Detta har varit till gott stöd och inspiration för mig, hoppas det ger dig samma sak när
stunden känns tung och vi gläds med dig när det går bra!! :D

Många bra tips och kul att kunna filura på frågor man får under tiden med Vlcd tillsammans
med andra som har samma intresse för hur man fixar detta bäst :)

Kicki
Kicki-A

Inläggav TFS » 9 maj 2011, 21:11

Tack för pepp. :)
Det har varit lite kalas i helgen så det har gått sådär -1 kg men jag har ju ätit lite mat så det får jag ta. Jag tycker det är lite svårt för jag vill inte att omgivningen ska veta att jag kör soppor förutom min man. Det här med soppor är lite kontroversiellt sedan radioprogrammet Kaliber tog upp xtravaganza. Det har blivit lite dåligt med träning men jag har inte fokuserat på det. Jag kör på ren kur fram till lördag för då har vi vänner på besök och då äter jag protein och grönsaker. Det känns ok.

Kämpa på :)
TFS

Inläggav MsM » 10 maj 2011, 18:56

Hej TFS!

Grattis till -1kg. Varje minus är bra!

Helt ok att varva med mat och man kan fortfarande hålla sig till VLCD om man vill. Dock är det lättare med pulver då det är färdigt näringsberäknat men enstaka mål kan man slinka in utan problem näringsmässigt :)

Lycka till i fortsättningen. Passa på med promenader i det fina vädret :) Själv är jag ute varje lunch nu.

Hälsningar M
MsM

Inläggav Kicki-A » 10 maj 2011, 20:51

Grattis och bra kämpat!! :)
Kicki
Kicki-A

Inläggav TFS » 17 maj 2011, 21:10

Nu har det gått ett tag igen och det har blivit ett mål mat om dagen som består av protein och sallad och resten shakes. Nu ligger jag på 75,4 så det blir väl ungefär 1 kg i veckan. Jag kanske är under 70 innan midsommar och det vore kul. På torsdag blir det Vårruset. Jag kommer försöka springa så mycket jag kan och komma under 40 minuter :D Jag rapporterar efteråt hur det gick.
Lycka till och kämpa på alla!
TFS

Inläggav MsM » 18 maj 2011, 05:33

Hej TFS!

Grattis till ditt -. -1 kg i veckan är bra!
Konstigt nog vill man att vikten ska poff bort men det har ju faktiskt tagit ett tag att få den också :roll:

Lycka till på vårruset!

Hälsningar M
MsM

Inläggav TFS » 1 augusti 2011, 20:44

Det gick ganska bra på Vårruset. Sprang gick på 38 minuter och det kändes bra. Sedan blev det mycket mat på olika kalas så de två kilona som försvunnit är tillbaka.
Idag den 1 augusti kör jag igång igen och den här ggn är det allvar. Det känns som det är sista chansen att gå ner i vikt för jag fyller snart 40 och det sägs att det blir svårare för kvinnor efter det.
Nu blir det ren kur och promenader. Mitt första mål är 10 kg ner och sedan får jag se hur det känns. Det är bra att det finns några förebilder här.
Jag ska mäta mig imorgon bitti så jag har några mått att utgå ifrån. Det vore kul om det blev någon skillnad. :)
TFS

Nästa

Återgå till Allmänt om VLCD