TFS tråd till ett lättare liv

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Re: TFS tråd till ett lättare liv

Inläggav Fredrik » 2 augusti 2011, 17:41

Kör hårt! :) Det kommer nog gå bra ska du se.
Jag är ingen expert på kost eller VLCD. Jag är dock kost- och hälso-intresserad och har lärt mig en del genom att läsa - samt egna erfarenheter av VLCD/LCHF.
Användarvisningsbild
Fredrik
Site Admin

Inläggav TFS » 11 augusti 2011, 20:57

Det går bra. Efter 10 dagar har jag gått ner 2,4 kg och att det inte blev mer beror på att jag åt lite mat i helgen.
Försöker gå över 10000 steg per dag. Som mest har det blivit drygt 16000 steg som minst 9000. Idag ligger jag på 11019. :)

Jag kommer kämpa på det känns redan på jeansen som jag har på mig att det händer saker. Det gäller att inte stirra sig blind på vågen utan också känna efter hur kläderna sitter.
TFS

Inläggav TFS » 20 april 2012, 21:36

Den början av september vägde jag 74 kg. Jag hade ett mål att jag skulle gå ner i vikt till min 40-årsdag.
Det kändes bra då men jag hade ingen plan efter födelsedagen. Jag började äta bröd och det blev maniskt.
Gick upp 10 kg och har efter det tänkt att jag måste komma igång. Nu är jag igång, försöker promenera och har laddat för en vlcd omgång.
Jag har ätit vlcd som längst i tre veckor och gick då ner 7 kg. Det största problemet jag har är att jag inte vill berätta att jag äter vlcd förutom för min man.
Jag orkar inte med några frågor. Det är kul att träffa folk men det känns som det blir avbrott hela tiden när man bjuden på middag och annat.
Januari är egentligen den bästa månaden att börja efter jul när man träffat mycket folk och ätit mycket eller
kanske oktober efter sommaren och innan glögg och julfester kommer igång.

Den här ggn ska jag ha en bättre plan efter att målvikten är nådd.

Startvikt: 84 kg
TFS

Inläggav Amles » 21 april 2012, 05:53

Ja, det sies at jobben begynner nar kuren ar ferdig.
Man får bruka tiden man går på kur til at planlegge hur man ska gjøre nar man ar ferdig med vlcd. Jag tenker forsøkt gi eller LCHF.

Jag Tycker heller inte om at andra vet jag går på vlcd, så jag seier på jobben at det er protein shakes. :)
så får man bara hitta på ursakter for at slippe vara social i en period.

Lykke til!!!
AMLES
Amles

Inläggav TFS » 23 april 2012, 20:42

Det kommer nog att gå ganska sakta för mig eftersom jag tänker äta lite lchf om jag blir bortbjuden t ex så ska vi bli bjuden på lunch imorgon av jobbet och det tackar jag inte nej till utan ska göra bra val. Jag skriver mer imorgon och berättar hur det gick.

Det vore härligt att ha gått ner innan semestern och sedan hålla i det under semestern.
TFS

Föregående

Återgå till Allmänt om VLCD