sockersug!

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

sockersug!

Inläggav minnie81 » 4 maj 2011, 11:49

Någon som har nåt bra tips som kan lindra sötsuget? Det är så otroligt jobbigt att ständigt gå och vara sugen på godis,choklad osv..Förut åt jag ju godis så fort jag var sugen,speciellt på helgerna,då var det ju tillåtet tyckte jag. Jag vågar inte ens ta en bit mörk choklad,är rädd att trilla dit på det igen. Är ju ändå -6kg på vågen så det får mej ju att låta bli. inne på andra veckan med vlcd kuren nu så det vill man ju inte sabba. svårt är det!!!! Någon som har nåt bra tips så skriv gärna :) kram på er alla kämpare!!
minnie81

Re: sockersug!

Inläggav Knobbas » 5 maj 2011, 12:37

Hej och grattis till viktminskningen!
Grymt jobbat! :D

Jag kan säga att jag var precis likadan. Köpte godis, främst choklad, så fort jag var det minsta sugen. Eller alla gången var jag nog inte ens sugen, men åt ändå.

Under tiden jag gick på ren kur tycker jag dock att det mesta suget la sig och kvar var en fix idé om att jag bara MÅSTE ha choklad. Men den stötte jag bara bort.
Värre tycker jag att det har blivit nu när man äter fast föda igen och känner mättnad på annat sätt. Då hade det varit gott med lite sött efter maten, men jag gör mitt bästa för att hålla mig ifrån det.

Tips som jag kommer att tänka på är äppelcidervinäger och kromtabletter. Jag har ingen aning om det verkligen funkar, men det är det första som ploppar upp i huvudet på mig i alla fall.

Kämpa på och försök stå emot sötsuget! Du kommer fixa det galant.
Knobbas

Re: sockersug!

Inläggav minnie81 » 5 maj 2011, 13:24

tack Knobbas! :) verkligen värt att testa. Fungerar det så är det ju toppen,ska snart börja äta fast mat igen jag med.Vad äter du,är det LCHF? Det är det jag tänkt äta efter sen det sägs ju vara bra.Fast det låter för bra för att vara sant ibland :D En massa gott ju! Men som sagt,jag ska testa detta!! Tack för tipset och positivt pepp! Lycka till du med :)
minnie81

Återgå till Allmänt om VLCD