Inget tålamod?

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Inget tålamod?

Inläggav Trollfia » 18 maj 2011, 13:38

Hej alla glada därute som kämpar på med vikten!

Jag började för 14 dgr sen med vlcd. Vis av erfarenhet så har jag inte vägt mig sedan dess. Vrf undrar kanske ngn? Jo jag vet att jag har svårt att acceptera om det inte går "fort nog" för mig att tappa vikt och tenderar då att ge upp och får tankar såsom " det är ingen idé", "jag kan lika gärna äta det å det nu när jag ändå inte gå ner så mkt" osv. Taktiken nu är att bara köra på och låta tiden gå och känna efter i kroppen om det händer ngt. Jag glömmer bort att jag bantar! Hehe!

När jag var yngre körde jag enbart dryck, typ Nutrilett, men idag kör jag 4 påsar plus en GI-anpassad middag. Vet att det kan vara svårt när man inte får tugga eller har ngt att leverera på toa, så att säga.

Min startvikt var 119 kg och nåt kilo tro jag mig ha tappat, men vågar inte väga mig ännu som sagt. Skriver detta för att kanske peppa andra som lätt "bestraffar" sig själva likt min beskrivning ovan o ger upp. När man har så många kilo att ta av som jag så behöver jag inte heller riskera att gå ner för mkt^^ och hålla koll på viktnedgången med hjälp av vågen varje vecka.

Lycka till alla ni andra som har samma mål som jag har! :mrgreen:
Trollfia

Re: Inget tålamod?

Inläggav MsM » 18 maj 2011, 17:16

Strongt gjort att inte väga sig. Jag är på den var dag och vill se vad som händer...
Dock ger jag inte upp bara för att jag gått upp nåt hekto eller sakta ned. Mer en sport och se hur ens leverna påverkar... och otroligt nyfiken då också :D

Välkommen hit och skriv gärna hur det går för dig.

Hälsningar M
MsM

Återgå till Allmänt om VLCD