VLCD Naturdiet

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

VLCD Naturdiet

Inläggav Tonkan » 10 januari 2013, 13:16

Hej alla!

Jag har några frågor ang VLCD -dieten Naturdiet. Jag har börjat nu i måndags och är alltså nu på fjärde dagen. Jag äter tre smoothies och en bar dagligen = ca 800 kcal. Jag tycker att det är lite svårt att sprida ut bara dessa på en dag och skulle behöva en till smoothie eller bar, men då kommer jag upp i ca 1000 kcal. Till frågorna:

1. Kan jag äta/dricka en till smoothie/bar till per dag (dvs ca 1000 kcal/dag) utan att lämna ketosen?

2. Kan man bara äta bars hela dagen så länge det inte överstiger ca 800 kcal. Och 1000 kcal om man svarar ja på min första fråga.

3. Om man "bara" har några kilon man vill gå ner, är det då smart att gå på en VLCD-diet? Det jag menar är att man tappar vatten (1½ - 2kg, vad jag har googlat fram) och sen går man upp detsamma efter dieten. Ska man gå ner 4 kg, då tappar man i verklighet 2, frågan om våndelsen är värt det då? Ja, individuellt, jag vet.

Huvudfrågan: Går man ur ketosen om man överstiger 800 kcal men är under 1000 kcal/dag.

Hoppas på svar!

Mvh/Tonkan
Tonkan

Re: VLCD Naturdiet

Inläggav Jutt123 » 27 oktober 2014, 20:03

rågan om våndelsen är värt det då? Ja, individuellt, jag vet.
Jutt123

Re: VLCD Naturdiet

Inläggav hasseb1 » 22 januari 2015, 13:30

Om man "bara" har några kilon man vill gå ner, är det då smart att gå på en VLCD-diet? Det jag menar är att man tappar vatten (1½ - 2kg, vad jag har googlat fram) och sen går man upp detsamma efter dieten. Ska man gå ner 4 kg, då tappar man i verklighet 2, frågan om våndelsen är värt det då? Ja, individuellt, jag vet.

Huvudfrågan: Går man ur ketosen om man överstiger 800 kcal men är under 1000 kcal/dag.
hasseb1

Återgå till Allmänt om VLCD