VLCD har ingen effekt på mig

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

VLCD har ingen effekt på mig

Inläggav ELA » 30 juli 2013, 11:23

Hejsan!

Jag är en tjej på 26 år och är inne på min tredje vecka på vlcd. Första veckan tappade jag 4,7 kg men sedan har jag knappt gått ner ett enda hekto. Jag äter aldrig över 500 kcal per dag, och ligger många dagar under det också. Igår åt jag exempelvis 250 kcal vilket är extremt lite, men vågen vägrar ge mig någon uppmuntran. Ska tilläggas att jag varje dag går 40 minuter till jobbet i rask takt.

Är det någon annan som upplever något liknande? Vad kan jag förändra i min livsstil för att dieten ska ge effekt?
ELA

Re: VLCD har ingen effekt på mig

Inläggav chabbi » 9 augusti 2013, 11:59

Det första min coach tala om för mig var att det kommer vara veckor som det inte till synes händer något alls.
Detta är fullt normalt.
Att äta bara 250 Kcal är inte bra, då du förmodligen inte får i dig de näringsämnen, vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Går du på någon speciell diet eller blandar du?
chabbi

Inläggav hasseb432 » 3 december 2014, 11:54

Finns det någon som gått igenom samma sak och har råd och tips på hur jag ska äta i början och kan jag äta normatl efter denna diet typ 3-6 mål om dagen som rekommenderas normalt? för är livrädd som sagt för att börja trycka i mig riktig mat igen.....
hasseb432

Inläggav cocolove » 24 april 2015, 12:45

Jag tappade helt motivationen och målbilden efter ett tag så jag slarvade ganska mycket. men vann gjorde jag haha.
cocolove

Återgå till Allmänt om VLCD