Bröllopskuren

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Bröllopskuren

Inläggav MsBurns » 8 juni 2011, 18:55

I augusti gifter jag mig och i morgon påbörjar jag en två-veckorskur helt flytande för att sedan successivt lägga till protein och grönsaker.

Vikt: 70

Mål: 59 (-11 kg)

Tid: 60 dagar.

Jag har köpt shakes och soppor i olika smaker, nu kör jag!
Haka gärna på mig här och skriv hur det går för er, jag misstänker att första tiden är den lurigaste och då kan man ju behöva stöd.

Vad tror ni? Är det görbart på 60 dagar?
MsBurns

Re: Bröllopskuren

Inläggav plattan » 9 juni 2011, 15:21

Absolut!

Jag körde en kur för några år sedan. Gick ner 13 kilo på 3 månader.
Mitt tips är att föra schema. Se till att bocka av varje drink du får i dig på dagen, samt varje glas vatten (för du måste ju dricka kopiösa mängder om du ska lyckas bra).
Strunta i frukt eller bars den första veckan så blir du av med tuggsuget fortare.
Jag började en ny kur nu (har fått barn och har iof tappat de 23 kilona redan men vill bli liiite smalare igen lagom till semestern) och är på dag tre idag. Jobbigaste dagen så stålpannan jobbar för fullt.

Har ingen våg hemma men ska förbi föräldrarna senare ikväll så jag väger mig då.
Jag upplevde att det hjälper att bli lite fanatisk. inte så att man pratar med ALLA om sin diet för då ska folk bara såga den och få en att tappa motivationen osv. Schemat är klockrent, forum som detta och allmän info på nätet.

Kör så det ryker! Jag är med!
plattan

Inläggav MsM » 10 juni 2011, 11:29

En nyfiken fundering... ska du ha bröllopsklänning? Vilken storlek köper och anpassar du den/syr upp en till?

Snittet skulle bli ca -2 kg i veckan. Det går men jag tror du ska satsa på en mer realistisk bild så kan allt över det bli som en bonus. Det är ju lätt att ledsna också om man då inte håller planen och du kommer troligen också hamna på en platå under denna tid då du står still i vikt/minskar saktare.

Bröllopsbestyr tar tid vilket gör att du kanske inte hinner motionera som du tänkt. Sen kan bröllopsstress också få en att gå ned i vikt.

Önskar dig lycka till vilken plan du än väljer och det ska bli kul att följa dig här :)

Å grattis till bröllopet!

Hälsningar M
MsM

Inläggav plattan » 11 juni 2011, 08:37

Hej igen!

Jag ska i en klänning, dock inte en brudskrud. :)
Har alltså inte bröllop som mål i samma bemärkelse som dig. Jag plåtar bröllop eftersom jag är bröllopsfotograf men jag och sambon tänker att vi slår till för egen del först nästa sommar.

Hur ha starten nu gått för dig? Tränar du nåt?

Jag försöker få till minst tre långpromenader á 13 km i veckan och så kör jag på med lite övningar som plankan, leg-raises osv hemma. Är mammaledig så jag hinner ju.
Vet inte riktigt hur mycket jag tappat än men det känns som att det rasat. Idag är det dag 5 och jag börjar bli sådär härligt pigg och alert som jag alltid blir av dessa kurer.
Vilken äter du? Jag kör Naturdiet choklad. Det är den enda jag gillar faktiskt och funkar bra för mig.

Grattis till DITT kommande bröllop! ;-)
plattan

Inläggav MsM » 13 juni 2011, 14:09

Ooops nu verkar jag ha skrivit något som får dig att tro att jag ska gifta mig. Det ska jag inte :D

Jag drog nog lite förhastade slutsatser själv. Men kul att det verkar gå bra. Ska bli spännande att höra hur det går. Jag själv har åkt av banan lite. Ska försöka kravla upp på den igen :)

Jag blandar olika sorter + att jag äter en del mat, så kolhydratfri som möjligt. Jag gillar egentligen cambridge bäst men den är bökig att få tag på då den inte finns i affären. Jag använder mest allevo när det kommer till pulver. Är jag på språng och inte kan shakea så är det nutriletts smoothies som gäller. Speciellt norddic berries är god. Chokladen om man är sötsugen.

Hälsningar M
MsM

Inläggav plattan » 13 juni 2011, 15:06

Ah sorry!

Kollade inte signaturen! ;-)
plattan

Inläggav Knobbas » 13 juni 2011, 22:51

Hej!

Som nämnts tidigare i tråden är det inte alls omöjligt att gå ner 11 kg på de dagarna.
Det gäller bara att ha tillräckligt med motivation och stöd, så går det finfint.

Lycka till, håller tummarna för dig! :)
Knobbas

Inläggav plattan » 15 juni 2011, 11:40

Hallå!

Hur går det nu då??

Jag är på dag 9 idag och det går som smort! Viljestyrka som heter duga men smakade lite på lillans chicken alfredo igår när jag lagade den. goooott! haha! men, det ska nog inte vara några större problem hoppas jag. ;-) Min dotter fyller 1 år idag men jag ska inte smaka tårtan, bara göra den! :))

Idag drog jag fram alla gamla cocktailklänningar jag hade förra gången jag slimmade ner mig och SHIT de passar redan! Jag har tappat väldigt mycket byst efter graviditeten vilket känns helt super! Hade som störst 80FF!!! Nu är jag på 80 C! Så otroligt skönt att slippa bomberna och man kan ju bara hoppas de krymper ännu mer! Kroppen har oxå ändrats sen jag fick barn men faktiskt bara till det bättre. Trodde jag inte men magen är finare än den varit innan, i otränat mode. :)

kom igen nu, uppdatera hur det går för er! Vi skulle ju peppas!

Kram på er!
plattan

Inläggav MsM » 16 juni 2011, 07:17

Vad roligt att det går bra för dig! Mycket kul att läsa om dina framsteg.

Själv vågar jag inte tro att jag är uppe på banan igen men denna vecka har det gått bra så här långt. Kläder känns stora och börjar hänga vilket är skönt. Det är inte många kilon men kroppen verkar forma sig ganska mycket även om det inte alltid syns så mycket på vågen. Gillar känslan att inte känna mig så svullen hela tiden :)

Hälsningar M
MsM

Inläggav MsBurns » 12 juli 2011, 12:53

Heej! Jag försvann, men nu är jag tillbaka!

Jag började inte kuren, det kom annat emellan. Nu är jag dock igång och är inne på min fjärde dag. Jag har redan gått ner 3kg, men jag är medveten om att mycket säkert är vatten.
Jag började på 73 och är nu nere på 69.5. Det var så härligt att komma under 70!

Mitt mål var ca 60 kg, men det kommer jag nog inte hinna till bröllopet. Jag får väl sikta på 63 ungefär.

En kompis till mig syr klänningen, så hon kommer sy in den vid behov (eller lägga ut den, men det skall inte bli nödvändigt hoppas jag :) )
Så här har det gått hittills:

Dag 1: Helt ok, magen knorrade men ingen fara. Jag åt fem nutriletteshakes med chokladsmak

Dag 2: KOLHYDRATER!!!! Jag ville äta allt energirikt jag kunde komma på.

Dag 3: Hm, helt ok. Kände att jag hade mycket energi. Lite varm i kroppen och en smula yr.

Dag 4: Rejäl huvudvärk men efter flera kannor vatten så gick det över. Vatten måste jag tänka på.

Ok, hur går det för er andra brudar?
Jag köpte olika påsar från nutrilette, allevo och naturdiet i olika smaker. Dock har jag insett att det enda jag gillar är nutrilette med chokladsmak, de andra tar jag bara om det är melllis och jag ändå inte är så hungrig.

Eftermiddag/kväll känns svårast för mig, så två gånger har jag bytt ut två påsar mot en bar istället (ca 220 kcal). Det funkade, jag kunde klara mig från att gå crazy i skåpen.

Jag har druckit massa kaffe och massor med vatten.

Vill gärna höra om era erfarenheter! :) Hur mår ni? Vad händer i era kroppar?
MsBurns

Nästa

Återgå till Allmänt om VLCD