Bröllopskuren

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Re: Bröllopskuren

Inläggav MsM » 14 juli 2011, 09:50

Vad roligt att det verkar flyta på. Det värsta är ju att komma förbi dag 3-4 tycker jag. Sen rullar det på.

Jag har inte så mycket problem med kolhydrater. Socker är inte heller så farligt och blir man sugen på sött kan man ju ta en Cola Zero eller liknande. Det fungerar i alla fall för mig. Däremot kan jag få ett behov av fett. Gärna då en smakrik ost eller så.

Något annat jag har svårt för är att i mitt jobb förekommer en hel del sociala aktiviteter med mat. Det inkluderar kunder och leverantörer vilket gör det svårt att shakea men man får göra det bästa av situationen. Oftast kör jag därför då en kombinerad kur.

Efter några veckor då jag trodde jag skulle kunnat stramat åt lite mer, vilket då inte alls blev fallet, har jag i alla fall gått ned ytterliggare ett kilo. Målet var att nå 65 kg innan semestern. Det kommer jag inte att göra men kommer väga mig imorgon innan jag åker och förhoppningsvis är det inte långt ifrån.

Även när jag har mera stått still så känner jag att kroppen formar om sig. Jag provar kläder jag inte kommit i och upptäcker att fler och fler plagg passar vilket är en rejäl sporre.

Jag är just nu inne i ett flow med vlcd :) Dock åker jag på en 2v all inclusive semester imorgon. Min plan är då att äta så kolhydratsfattigt som möjligt och äta fett med måtta. Sen är det semester så en och annan drink och annat onyttigt kommer att intas :) När jag är åter är planen att direkt gå på ren kur igen några dagar.

Hälsningar M
MsM

Föregående

Återgå till Allmänt om VLCD