Peppningstråd

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Re: Peppningstråd

Inläggav MsM » 19 juni 2011, 09:39

Jag hade också räkor som en favorit i början på fredagarna. Kanske en kombination av smak (sälta) och att man får tugga lite och plocka. Det tar ju lite tid att äta dem :D

Jag går inte på ren kur och har haft en svacka men nu börjar det kännas som jag är på banan igen. Sakta men säkert går jag nedåt, men inte alls i din hastighet. -5,9 kg totalt. Jag hoppas på 3,1 kg till före semestern men då måste både svacka och platå vara över. Tror kroppen hade några veckor som den ställde om sig på. Jag märkte hur kroppen ändrades men vikten stod så gott som stilla. En hel del fusk förekom också dessa veckor men rätt balanserat fusk om jag får säga det själv :P

Tråkigt du är så yr. Jag blir det om jag tränar hårt eller för länge men inte så att jag inte klarar av det utan jag märker det mest då det är mycket balans i övningarna. Idag hade jag tänkt gå en långpromenad men med detta ösregn ställer jag nog in den. Ska även på ett IW pass ikväll och det är gott nog med ett pass om dagen.

Hälsningar M
MsM

Inläggav Foff » 20 juni 2011, 07:24

Invägning idag

Vecka 1: -4.5 kg
Vecka 2: -2.3 kg

Total viktnedgång: 6.8 kg

Startvikt: 95 kg
Nuvarande vikt 88.2 kg

En helt okej vecka :D Hoppades på -2.5 men -2.3 va nära nog.
Foff

Inläggav Foff » 20 juni 2011, 07:36

Hej MsM!

Det är ju jätte bra resultat ändå :D
Huvudsaken är att du känner att det ändras och inte vad vågen visar.
Om du styrketränar så bygger du ju dessutom muskler så du kanske bara omvandlar fett till muskler.

Jag hade också tänk att ge mig ut på en promenad igår men det öste ner här med.
Idag ser det mer lovande ut :D Solen skiner och det är så gott som vindstilla.

Hoppas du får en bra dag!
Foff

Inläggav Kicki-A » 20 juni 2011, 12:52

Hejja!!

Vad ni kämpar på bra!! Så kul att titta in och får en härlig dos av Inspiration och glädje! :D
Livet går ju lite upp och ner men det är gott när man får lite perspektiv på det ;)

Min träning börjar kännas otroligt skön och börjar ge resultat i bättre kondition
och lite fastare hull ;) Och för att inte tala om hur mycket bättre jag mår, och så mycket
gladare!!

Maten funkar riktigt skapligt, inte så mycket fusk och när jag gör det så får det vara ok!
Försöker hitta goda bra saker att äta istället för att se det jag borde låta bli! ;) :D

Finns massor av gott som funkar i viktminsknings livet, nätet är en fantasisk tillgång
när det gäller att få ny inspiration till god och bra mat.

Ha det så gott alla och lycka till med era mål och hitta lyckan i att kunna leva och förändra
livet till det ni vill.

Vänligen Kicki-A
Kicki-A

Inläggav Foff » 21 juni 2011, 07:29

Hej Kicki-A!

Roligt att höra att vi inte bara hjälper oss själva utan motiverar varandra med. Härligt att din träning funkar bra :D Livet blir så mycket enklare då.
Jag hade tänkt att gå på kombinerad kur denna veckan men jag blev utmanad att klara två veckor till. Eftersom kompisen "inte trodde" att jag skulle klara två veckor till. (han sa så bara för att han vet att jag måste motbevisa honom då) :D Så jag kör minst två veckor till på helkur! Men jag är ju fullt frisk o det finns gott om hull att ta av så tror inte att det ska vara någon fara iaf. Känner också att jag kommer bli vansinnig på mig själv i framtiden om jag skulle sluta nu.

Hoppas att det går bra för er!
Kram från Foff!
Foff

Föregående

Återgå till Allmänt om VLCD