Hej!
Har precis hittat detta forum; bra att det fanns ett!
Nu till min fråga, som jag hoppas att någon vänlig själ kan svara på. Jag är en normalviktig (BMI 19) kvinna men skulle vilja förlora lite fett snabbt, runt något drygt kg i underhudsfett. Vet att jag inte behöver det för hälsans skull, men jag vill komma i riktigt vass form snabbt…. Tränar styrketräning, löpning eller promenader varje dag normalt sett och är nog ganska vältränad. Brukar normalt sett äta vettigt, men har gått upp nåt kg under semestern, som jag nu vill ha bort

. Har ätit enbart Nutrilett (5 påsar/dag) plus någon proteindrink (100 kcal) under snart tre dygn, och är sjukt hungrig. Orkar väl inte träna heller, men har gått långa powerwalks varje dag. Är det någon som har erfarenhet av en kortare kur med VLCD för en normalviktig som vill vässa formen lite och kickstarta nya (bättre) vanor? Hur många dagar med ren kur bör jag köra? Tänkte sen fasa in nyttig, riktig, kost igen, och förhoppningsvis ska jag då lättare kunna motivera mig att låta bli godis och glass (mina största fällor). Är det svårare för en som redan har förhållandevis lite underhudsfett att tappa genom VLCD? Antar att det är så, men det borde ju funka ändå?
Kramar Klara