Nutrilett - från 85 till 63 kg

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Nutrilett - från 85 till 63 kg

Inläggav Felicia60 » 26 september 2011, 09:14

Hej,
Är ny här på VLCD och e så glad för att ha hittat ett alternativ till Viktväktarna. Min viktresa börjar nu idag med Nutriletts pulverdrycker. Har under de senaste åren bara lagt på mig, vet inte egentligen vad som hände MEN jag vill inte bli gammal redan och jag vill defenitivt inte känna mig som en barbamamma. Nu kör jag på, och alla ni som har hållt på ett tag och ni som börjar nu, kan vi inte försöka sporra varandra med tips och råd. Nu kör vi på. Igår myntade jag ett superuttryck, om jag får säga det själv, här kommer det: Sluta gnäll - verkställ! Det är det jag ska göra med start idag. Vi hörs :D

Startvikt: 84,9 KG
Målvikt: 63 KG
Längd: 1,76
Felicia60

Re: Nutrilett - från 85 till 63 kg

Inläggav Felicia60 » 26 september 2011, 12:58

Är det möjligt att gå på pulver mer än de 3 veckorna som det skrivs om på paketet? Har hört att vissa har gått i veckovis. Stämmer det? :o
Felicia60

Inläggav Felicia60 » 27 september 2011, 09:32

Minus 2,1 kilo:) Sporrad blir man i alla fall. Förstår att jag inte kan förvänta mig så fantastiska resultat dagligen men oj vad det är motiverande. Hur fungerar det om jag skulle äta rent protein och grönsaker när jag är bjuden på middag. Börjar kroppen om då på något sätt? Och min andra fråga som jag så gärna vill få svar på: Hur länge kan jag gå på endast pulver om jag för övrigt är frisk. Skriv gärna. Vad har ni gått ner? Hur har ni gjort för att stoppa sug? Hur hanterar ni fester, middagar och annat? Hur tränar ni? Nyfiken på att höra av er.

Felicia
Felicia60

Inläggav Emma » 3 oktober 2011, 23:31

Hej Felicia! Jag har precis som du börjat med VLCD. Använder dock Cambridge. De har både shakes, bars och en gröt som jag tycker är jättegod så jag blandar hej vilt :)
Jag har dock lite längre väg att gå, men tycker det är fantastiskt att jag hittat ett forum mer fler i samma situation som mig!

Startdatum: 12/9
Startvikt: 110 kg
Målvikt: 70 kg

Hoppas vi kan peppa varandra här igenom! Jag har redan gått ner 7 kg och är fortfarande väldigt taggad!
Ha det bäst, Emma
Emma

Inläggav Emma » 3 oktober 2011, 23:36

Förresten! Jag vet inte vad som sägs angående hur länge man håller på och pulvrar, men jag som kör på Cambridge måste ju gå till en konsulent 1 gång i veckan för att överhuvudtaget få tag i produkterna, samt får jag peppning där och väger mig varje vecka. De skriver ju ner mina resultat från vecka till vecka, jag har sagt till henne att jag planerar att köra i kanske 10-12 veckor och det verkar inte vara några problem. Men det beror kanske på att jag började som väldigt överviktig?
Vet faktiskt inte :)
Emma

Inläggav Felicia60 » 4 oktober 2011, 14:57

Emma,
Grattis till ditt viktras och vad kul att du skriver :D Visst ska vi peppa varandra. Jag är inne på min 2:a vecka och kämpar på. Har studier vid sidan av och det hjälper att hålla tankarna borta från annat (läs godis). Skriv snart igen och berätta hur det går.
Kram Felicia
Felicia60

Inläggav Emma » 6 oktober 2011, 14:41

Ja, jag vet vad du menar att det är bra att få tankarna på annat. Själv så jobbar jag bara 12 timmars nattpass. Vilket innebär att jag inte gör så mycket annat hemma än o sova de dagarna jag jobbar. Och på jobbet får man ju äta det man har med sig, där har man inget val. Så det är ju bra!
Men jag känner mig lite frustrerad.. Jag har som sagt hållit igång, ren kur, nu sen den 12e september. Alltså snart en månad och har inte ens gått ner 10 kg ännu. Den första veckan försvann 5 kg, veckan efter det stod vågen helt still, ända in på hektona! Och nu när jag var hos min konsulent i söndags hade jag tappat strax över 1 kg.. Det är ju givetvis jättebra att det går åt rätt håll, men vid mina tidigare försök så har jag fullkomligt rasat. Gick ner 15 kg på 5 veckor en gång minns jag. Så det är väl den effekten man vill uppnå igen antar jag.. Allra helst nu när man inte har fuskat ett endaste dugg! Men men, det är väl bara att härda ut :) Ska ju dit på söndag igen, spännande!!

Hur går det för dig? Jag vet att sötsuget är en bov i dramat, men har du provat bars? Jag hade hemma en kompis på kaffe, hon tog en chokladmuffins och jag tog en choklad/apelsin bar. Tycker det fungerade utmärkt! Man är ändå med o fikar ju. er
Väger du dig en gång i veckan eller hur kör du? Kör du också ren kur?
Ha det bäst, kram
Emma

Inläggav Skrattis » 10 november 2011, 10:45

Absolut funkar pulver!
Jag kämpa med viktnedgång stenhårt, levde på typ 1300 kal per dag och gick ner 0,3 kilo per vecka för att sedan stå stilla flera veckor, gå upp lite osv!
Tillslut tappa jag lusten och gick upp allt igen för att jag bara strunta i att räkna kalorier och frossa i slarvmat!
Sen tog jag tag i det för cirka 3 veckor sedan och har gått ner 6 kilo, visst känns det tufft ofta och segt men när man börjar prova kläder som inte passat innan, börjar bli för stora :-)
Testa och se, du kan ju knappast förlora på det.

Mvh skrattis
Skrattis

Inläggav SehliN » 20 april 2012, 14:26

Hej Felicia!

Jag har precis inskaffat mig ca 30 st Nutrilett pulver som man använder till shakes då.
Väger i nuläget 109 kg, 189 lång & har i princip alltid varit tjock. Har legat på fetma ett bra tag, körde 1 månad på sommaren. 2 pass per dag. 3 mil spinning & en lätt styrkepass.
Jag gick ned från 114 till 107-108. Sedan har jag gått upp till 109 igen.

Fick lust för en livsförändring och därför så kör vi 2 veckor all-in.
Jag är taggad och se resultatet om en vecka!!!

Lycka till och fortsätt peppa! :D
MVH
SehliN

Återgå till Allmänt om VLCD