Nu kör vi igång igen!

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Nu kör vi igång igen!

Inläggav Kalledoo » 18 september 2010, 20:48

Det låter väl kanske inte så upplyftande att starta "igen" :) Men jag är iaf en bit ifrån där jag började förra gången och det var över ett år sedan jag körde VLCD nu.

Sist gick jag från nästan 130Kg till under 100kg.. Nu däremot ligger jag på 117.7 Kg. Skrämmande hög viktuppgång. Det beror dock inte på metoden jag gick ner med, utan helt och hållet på hur jag har levt de senaste 6 månaderna. Mat/godis/efterätter och alkohol i överflöd funkar helt enkelt inte.

Jag äter Xtravagansas pulver. Orsaken till detta är enbart att jag uppskattar deras smak bättre än Cambridge. Hade gärna testat Sophiakuren, men jag tycker det känns lite grisen i säcken att beställa ett gäng över nätet och sedan kanske inte tycka om dem.

Start: 117.7kg
6 Dagar: 111.5 (-6.2 Kg)
Kalledoo

Re: Nu kör vi igång igen!

Inläggav Fredrik » 23 september 2010, 00:10

Härligt att du är igång igen :) Jag är själv av uppfattningen att från Maj-Augusti är det inte speciellt kul att knapra i sig måltidsersättningar utan är de månaderna då jag vill njuta av livet och allt vad som kommer där till. Så jag sitter i samma båt med att ha gått upp lite över sommaren.

Jag har dock själv lämnat VLCD bakom mig även om jag kör något liknande fast med högre kaloriintag då jag vill styrketräna samtidigt.

Jag önskar dig lycka till och hoppas du kommer in och berättar här hur det går :) LIka bra att köra på innan julen kommer :)
Jag är ingen expert på kost eller VLCD. Jag är dock kost- och hälso-intresserad och har lärt mig en del genom att läsa - samt egna erfarenheter av VLCD/LCHF.
Användarvisningsbild
Fredrik
Site Admin

Återgå till Allmänt om VLCD