21/11-11 - Nu kör vi!

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

21/11-11 - Nu kör vi!

Inläggav iMork » 22 november 2011, 23:56

Efter några veckors påläsning om denna metod så bestämde jag mig för att 21/11-11 ska bli startskottet till en förändrad livstil.

Jag har efter ett par veckors påläsning om denna metod verkligen bestämt mig att det är nu det ska ske! I skrivandets stund är dag nr 2 avklarad.
Jag har tänkt köra 100% vlcd diet, alltså 100% pulver i ett antal veckor, just nu har jag siktat in mig på 4-5 veckor. Det kommer bli tufft, det tror jag med tanke på
vanan att tugga på något och efter att ha varit för snäll mot belöningssytemet i hjärnan.

Förra söndagen 13/11-11 inledde jag med förberedelser för att inte hamna i chock då man sätter igång med dieten.
Såhär förberedde jag mig: Jag bytte ut ALLA vätskor mot vatten, inga sötsaker/snacks, reducerad kost och intag.
Just för att kunna få en lättare start. Dessutom tappade jag 2,5kg under denna veckan!!

En lättare start ja, ja det tycker jag att har fått! Jag har inget sug efter sötsaker, inget sug efter något att tugga på, jag har nästan inget sug alls!
Jag känner mig oerhört pigg, jag har både igår och idag promenerat 5km i väldigt rask takt, även igår simmade jag 1000m på Rosenlundsbadet i Jönköping.
Även att jag har utsatt mig för dessa aktiviteter har jag varit pigg och haft ett glatt humör. Så tänker jag fortsätt oavsett hur mycket man än kommer gråta, svettas och blöda!

Imorgon är det min 3:e dag, jag är lika taggat och målmedveten inför imorgon. Har man väl bestämt sig för en sak, då j*vlar.

Med denna lilla inledning och presentation hoppas jag både kan finna och ge inspiration här på detta forum!
Har ni frågor, eller något att tilläga, kanske tips och råd? Tveka INTE på att prata med mig!
Startdag: 29/9-13
Kön: Man
Ålder: 19år
Invägning: 103,8kg
Mål: 90kg
Längd: 193cm
iMork

Re: 21/11-11 - Nu kör vi!

Inläggav iMork » 23 november 2011, 19:12

Väldigt kul att läsa andras upplevelser och det gör en mer taggad,
Mitt mål är som sagt 95kg just nu.. och när jag ser andra som har lyckats nå dit så blir jag mer sporrad & taggad. Det är nu eller aldrig.
Idag har jag även köpt ketosstickor för att kunna kontrollera hur ketosen fungerar. Ikväll, den 3:e i ordningen, så ligger jag nästan på max. Go go fettförbränning.

Kom precis in efter en promenad på 5,40km som jag avklarade på 44 minuter, känns härligt och nu blir det en varmande pulversoppa!

Kämpa på alla andra!
Startdag: 29/9-13
Kön: Man
Ålder: 19år
Invägning: 103,8kg
Mål: 90kg
Längd: 193cm
iMork

Re: 21/11-11 - Nu kör vi!

Inläggav 008hnoor » 20 april 2015, 07:59

Förra söndagen 13/11-11 inledde jag med förberedelser för att inte hamna i chock då man sätter igång med dieten.
Såhär förberedde jag mig: Jag bytte ut ALLA vätskor mot vatten, inga sötsaker/snacks, reducerad kost och intag.
Just för att kunna få en lättare start. Dessutom tappade jag 2,5kg under denna veckan!!

Återgå till Allmänt om VLCD