Cambridge 29/11

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Cambridge 29/11

Inläggav Anna » 30 november 2011, 15:50

Startade med Cambridge igår, är alltså snart klar med dag två. Än så länge går det bra, men mat finns i tankarna hela tiden.
Och varför verkar det som att alla helt plötsligt tuggar på något..!? Jag tänkte köra ren kur, alltså bara pulver, i sex veckor,
och sen får vi se hur jag gör. Någon annan som just startat som känner sig manad att hålla kontakten, peppa och så?

Vi kan klara det här! :)

Anna
Anna

Re: Cambridge 29/11

Inläggav iMork » 4 december 2011, 01:50

Härligt att du tog tag i det! Jag är inne på min 14:e dag (söndag) och nu rinner det på som vatten. De tankarna är väldigt normala vid början, så kände jag med, man hade ett sug efter mat & att tugga. Sugen försvinner och det gäller bara att hänga i, du kommer känna att alla sug släpper och försvinner, det är en härlig känsla. Självklart, jag kan ju säga såhär att, man blir ju väldigt peppad när ens kläder åker på mycket lättare nu. Folk påpekar att man har gått ner i vikt efter 14 dagar! Då blir man peppad, så tänk den tanken... det fungerar verkligen, bara ha tålamod så kommer kilona rasa iväg! 6 veckor är tufft, men det är bra satsat! Ha delmål, det är alltid viktigt att ha ett mål, men delmål är minst lika viktiga. Lycka till!
Startdag: 29/9-13
Kön: Man
Ålder: 19år
Invägning: 103,8kg
Mål: 90kg
Längd: 193cm
iMork

Inläggav Anna » 4 december 2011, 17:05

Ja, nu är jag inne på min sjätte dag och det är klart lättare nu, även om det var lite tufft igår då jag hade filmkväll med ett par kompisar som satt och drack Cola och åt chips och dipp bredvid mig.. jösses, jag säger då det - om jag inte utvecklar självbehärskning under de här veckorna så kommer jag ALDRIG göra det!
Men det är helt klart enklare nu, jag är peppad när jag ser hur vikten pickar neråt. Jag hoppas dock att jag kommer in i det här ännu mer nu så att det inte kommer kännas lika hårt att vara tvungen att slopa julmaten.. hur har du tänkt göra till jul? Du struntar i julmat också, eller?
Anna

Inläggav iMork » 6 december 2011, 13:27

Det är klart att det kan vara tufft om vänner & familj sitter jämte och smaskar på goda saker, men om man väl har bestämt sig att man inte ska röra något sådant så kommer man inte göra det. Jag har inte rört något sött på drygt 3 veckor, man får mer självdiciplin ju längre tiden går. Man tittar tillbaka och ser att "ah jag har ju inte varit i närheten av söta/feta saker nu på 3 veckor" då blir man mer taggad & stolt.
Grattis till viktnedgång, själv vet jag inte vad jag väger, då jag ska göra det i slutet av min kur, för jag känner att regelbunden invägning kan ge en dålig effekt så jag tar det i slutet. Men man märker ju att man krymper för kläderna blir ju bara större och större, och det är ju naturligtvis en härlig känsla.

Angående julmaten: Jag är kanske klar med min diet veckan innan jul så jag får se, men jag ska ändå efter min VLCD diet gå över till LCHF. LCHF som innebär att äta mycket protein & fett men INGA kolhydrater. Därmed kan jag äta julbord men ta bara bort janssons frestelse och det som innehåller kolhydrater, det man har kvar är rätt mycket ändå på ett julbord om man tar bort just kolhydraterna.
Så om du känner att du vill äta julbord på julafton eller då ni gör det, så gör det! Tänk bara på vad du stoppar i dig helt enkelt, räkna lite lätt hur mycket kalorier du får i dig. Viktigt för att inte hamna ur ketos är ju då som sagt att är att skippa ALLT med KOLHYDRATER.
Det är som sagt helt upp till dig med julmaten, jag vill varken säga det ena eller det andra, utan det är du själv som måste ta det beslutet.

Lycka till, kör hårt! :)

MVH
Startdag: 29/9-13
Kön: Man
Ålder: 19år
Invägning: 103,8kg
Mål: 90kg
Längd: 193cm
iMork

Återgå till Allmänt om VLCD