Undvika viktuppgång efter VLCD?

Prata om allt relaterat till VLCD som inte platser i ett annat forum.

Undvika viktuppgång efter VLCD?

Inläggav Eugene » 20 januari 2012, 16:49

Hej!

Jag är 18 år, 175 cm lång och väger 75 kilo. Tänkte gå ner 5-10 kilo med hjälp av VLCD.
Många jag frågar varnar dock för att man väldigt lätt går upp när man avslutar dieten. Vad har ni för tips för att undvika detta? Har ett ganska kontrollerat sötsug och tänker fortsätta träna regelbundet efter dietperioden och äta en sund kost. Vilken mängd kalorier borde man hålla sig under för att hålla vikten?

Tack på förhand!
Eugene

Re: Undvika viktuppgång efter VLCD?

Inläggav iMork » 20 januari 2012, 21:59

Tjenare! Grattis till din prestation, jag blir 18 år i sommar och har gått ner från 117,5kg till 96,2kg (nuvarande vikt) med både hjälp av VLCD & LCHF/Q. Efter vlcd så började jag med lchf då som sagt och det har hjälpt mig att fortsätta gå ner i vikt (tillsammans med löp-träning) Att gå över till en sådan diet blev som en belöning för då fick man börja äta igen, och då spelade det ingen roll om man struntade i kolhydrater. Så jag har plockat bort kolhydrater och jag mår jättebra av det, verkligen. Så det är det jag personligen kan rekommendera till dig. Så kosten är nummer 1, du måste lägga om kosten efter vlcd, går du tillbaka till samma skräpkost så kommer du garanterat att gå upp dina kilon igen. Jag ligger på ungefär 1300-1500kcal om dagen, och då låg jag på 2400 innan jag började min satsning. Så allt underskott är bra!!
Startdag: 29/9-13
Kön: Man
Ålder: 19år
Invägning: 103,8kg
Mål: 90kg
Längd: 193cm
iMork

Re: Undvika viktuppgång efter VLCD?

Inläggav Eugene » 21 januari 2012, 18:47

Har kört LCHF men kände att det inte var något för mig. Tänker att jag ska köra VLCD i 2-3 veckor och sedan successivt gå över till tallriksmodellen och regelbunden träning.
Eugene

Återgå till Allmänt om VLCD